Case International 1455 XL - Vloeistofkoppeling voor en nadelen
Ik ben aan het twijfelen om mijn goed werkende vloeistofkoppeling van mijn 1455xl die niet is bijgevezen er uit te halen om een gewone koppeling er in te steken. Vandaar mijn vraag wat zijn de voor en nadelen van een vloeistofkoppeling?De beste boeren staan aan wal
Hebben de trefwoorden vloeistofkoppeling geen geheimen voor jou? Dan kunnen we jouw kennis en inzicht goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!
Laatste reactie
Reacties
Of was het nou dat andere topic?
ik weet het ook niet meer.
Nadeel: als het toerental onder 1300 toeren zakt bij zware belasting, zal de vlk. slippen. Je kunt bij trekkertrek dus niet door tot de motor smoort. En misschien kost die vlk een procentje pk's.
Ik zou het zonde vinden om de vlk te demonteren. Wat wil je er eigenlijk mee bereiken?
Bescherming van de bak, vangt namelijk 'klappen' op.
Je kan in een hogere versnelling wegkomen
Slaat niet af (tenzij er veel olie in zit)
ding trek als een beer en rijdt ook prima als je weet hoe je er mee moet rijden
maar een niet oplettende chaffeur brand de plate ook zo op
voormijn tijd was en nog een 1455 met vloeistof koppeling maar die was wel minder mans op de wielen met wegtrekken eenmaal op gang ging het ook prima
Je moet niet eens zonder vloeistof koppeling willen.
Voordelen zijn groot, echter, velen zullen dit niet willen waarderen (meerprijs betalen) "omdat het zo ook wel werkt".
Opschakelen wil tot 26kmh..
Bij mijn 926 en 916 gen 1
In veel Schluters en deze Inter 1455 is een standaard vlk ingebouwd.
In veel Fendts zit een koppelomvormer. Door een koppelomvormer wordt een aantal nadelen van de vlk opgeheven.
Mijn vader heeft destijds een jd 2850 erbij gehad omdat hij een *gelijkwaardige* trekker wilde. Kuilen/landvernieuwing bemesten e.d. deed hij allemaal zelf.
Gelijke trekker was minder waar. Want waar de 86pk sterke 309 door ging was de opgedraaide 2850 al gestopt. Opraapwagen laden/kilveren e.d.
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)