International 423 - Drijfstang lager verkleuring/ krasjes

Onze 423 heeft waarschijnlijk een 20 uur gedraaid met koelvloeistof in de motorolie. De oorzaak hiervan is waarschijnlijk de o-ringen rond de bus. Ondertussen hebben we de zuigers eruit gehaald. Op de drijfstanglagers zijn lichte krasjes te zien. Dit ziet er niet heel ernstig uit. Ook zijn er anders gekleurde plekken te zien. Mijn vraag was of deze plekken ernstig zijn. We gebruiken de 423 nu voor ongeveer 30 uur per jaar op de boerderij. Het is dus niet een enorm probleem als hij nog een keer stil staat maar dat is natuurlijk niet de bedoeling. Als het goed is zit bij de links foto's van de drijstanglagers.
ibb.co/album/mC3q0k/
Pilsbak

Reacties

Klein Rot
@Pilsbak
Hoe ziet de krukas eruit als daar niets op te zien is kan je de lagerschalen vervangen door nieuwe nummer staat op de buitenkant. Ook de hoofdlagers vervangen
Inter644fan
Ik zou inderdaad alle lagerschalen vervangen, ze zijn gewoon versleten dit is niks geks en had mijn 423 ook
Yanmarthomas
De lager schalen van mijn 533 (zelfde motor) zagen er ook zo ongeveer uit na 13000 uur,

(klik om te vergroten)

Je ziet rechts de originele kleur nog
+1
frammi
Voor het geen lagerschalen kosten, zou ik ze gewoon vervangen. Je hebt hem nu toch uit elkaar liggen.
« Terug naar discussielijst

De beste boeren staan aan wal

Hebben de trefwoorden koelvloeistof , boerderij , motorolie , 423 , bus en international 423 geen geheimen voor jou? Dan kunnen we jouw kennis en inzicht goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!