Deutz-Fahr Agrostar 6.71 - MWM TD 226 B-6 joint de cullasse
wat is de beste oplossing om te zorgen dat de joint de cullasse het niet meer begeeft? en wat voor type motor heeft dezelfde flens en bevestigen?en als ze vervangt moet worden wat kan men extra doen dat dit zo goed mogelijk en zolang mogelijk stand houdt?
deze motoren werden gebruikt bij 500 serie en sommige 600 serie van fendt en in mijn deutz
Gr Niels baert
De beste boeren staan aan wal
De agrarische sector staat bol van de ontwikkelingen. Op boeren.online worden er tientallen nieuwsberichten besproken en kennis gedeeld. Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!
Laatste reactie
Reacties
Althans wij wel, onze 514 is na 6000u beginnen water lekken via de koppakking, 2x vervangen geweest en het bleef terug komen. Nu gaan ze waarschijnlijk de cilinderbussen in het blok inplakken, waardoor deze niet meer kunnen lostrillen. Hopelijk lost het dit probleem op. Fendt heeft trouwens toegegeven dat bepaalde MWM's in de 500 serie dit probleem heeft. Misschien hebben jullie hetzelfde probleem?
Wat is een "joint de cullasse", als ik vragen mag?
Oke, bedankt @SJB533!
deze rekken op. en op een gegeven moment 'begeven' ze het. dan komt er ruimte op, waardoor de koppakking d'r weer tussen uit knalt.
bij een revisie bedrijf vervangen ze de kopbouten eigenlijk altijd.
een monteur bij onze fendt dealer zei dat je max. 3keer kan gebruiken.
ik denk dat het probleem is dat de kopbouten tevaak gebruikt zijn; onze 512C is 1000 uur na de revisie ook weer uit mekaar gesleuteld, water lekt langs de koppakking
en op welk moment trek je de kopbouten aan?
PS: deze mwm 226-B is ook gebruikt in de 300 serie van fendt.
n je nog een heel aantal uren maken..
het is maar een heel klein beetje dat hij lekt het komt via de ontluchtingsbuis af en toe een druppel naar buiten en in de olie is er niet veel te zien. De koppakking is al 1 x vervangen geweest... anders perfecte motor maar wel jammer van dat probleem...
ik denk met de kop te vlakken dat dit ook veel helpt niet?
en de bouten zal ik ook vervangen...
en in de plaats van antigel te gebruiken zou het niet goed zijn om koelvloeistof te gebruiken (melk? water/olie?) dit gaat dan minder bijten
Gr Niels
ja klopt ...
gr Niels
nu 2de maal anders niets van te zeggen maarja...
je kan idd ook proberen de koppen te vlakken. is het toevallig de cilinder die het verst van de cilinder af staat?
bij onze 500 serie geeft de 1e cilinder het dichtst bij de cabine (het verst van de radiateur) de meeste problemen. het kan ook zijn dat de radiateur niet goed genoeg koelt. (misschien een nieuwe pomp erop??)
verder is het geen verkeerd idee om alles dan te vervangen, nu je er toch mee bezig bent. nieuwe zuigerveren, bussen eruit die controleren, koppen vlakken, nieuwe koppakkingen, nieuwe kopbouten.
het nadeel hiervan.... duur grapje...
nouja, ik hoop dat je wat met mijn reacties kan... heb geen idee hoe dat zit bij een Deutz.
ik wens je veel succes! en ik hoop dat er een paar foto's op TF komen !
Groeten,
Tjeerd
dat is te veel werk nu met het seizoen en die tractor doet maar 300h meer per jaar dusja
staat net een foto op
trekker ziet er nog super gaaf uit, beoordelend op de foto!