Eicher Wotan II - Eicher wotan 2
Hallo,Kan een Eicher Wotan 2 3014S kopen van 1976
Bij evt koop zijn er nog speciale aspecten waar je goed naar moet kijken.
Groet Klaas-Jan.
De beste boeren staan aan wal
De agrarische sector staat bol van de ontwikkelingen. Op boeren.online worden er tientallen nieuwsberichten besproken en kennis gedeeld. Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!
Laatste reactie
Reacties
Dan heb je zeker succes... :lol:
-Carterontluchting, niet teveel overdruk
-trekhaak ver uitgesleten = veel trekwerk gedaan
-koppelingspedaal ingesleten = veel koppelwerk gedaan
-rempedaal ingesleten = veel geremd
Ga zo maar door, dit is vaak een goede indicatie wat voor werk de trekker gedaan heeft.
Ik heb eens gehoord dat je bij Eicher moet opletten bij de motorblokken, die willen wel scheuren op een bepaalde plaats. Als ik mij goed herinner, was dat net onder de koelvinnen. Om dat op te lossen werden toen extra gaten geboord, en bouten ingeschroefd. Dat zou steviger zijn. In Panningen heb ik een trekker gezien die deze "behandeling" gehad had. Maar ik kan nu niet zeggen of deze oplossing van Eicher zelf komt, en dus misschien later in de fabriek ook toepaste, of het door een dealer komt.
Over de prestaties heb ik maar 1 negatief, of voor zover je het negatief kan noemen, dat een vergelijkbare Deutz 8006 in lage toeren beter trok dan de Eicher Wotan. Maar of dat klopt, geen idee, heb op geen van beide trekkers ervaring, en kan al zeker geen vergelijking maken.
Maar om wat klein werk mee te doen, ik zou hem niet laten staan, en ja, je ziet ze niet elke dag!
Het door @Schluterfan genoemde is inderdaad het geval bij deze (EDK) blokken. De latere EDL blokken hadden dit niet meer Of dit echt iets is om op te moeten letten, weet ik niet. Net zoiets zou zijn, dat een naaf van een Schlüter (Was dat geen ZF 300-serie transmissie, @Schluterfan?) gelast is, doordat hij gescheurd is...
Heb wel eens vernomen, dat bij de motor (ik dacht thv de koppen) de afdichtingen iedere zoveel duizend uren vervangen dienen te worden (lekkage). Dat zijn overigens koperen ringen.
Ook zeer belangrijk: houd je koelsysteem goed schoon! Door brand is menig Eicher schroot geworden!
Ja, zelfde tafereel deed zich ook bij Deutz voor dacht ik.
Zwak spul he
mooiste trekker die ik gehad heb
wat vragen ze voor het ding en hoe ziet hij er nog uit