Fendt 307 LSA - Achterspatborden opknappen maar hoe?
Hallo,Ik zit erover te denken om komende zomer onze 307 hier en daar wat op te knappen, en dan met name de achterspatborden, alleen zijn deze nogal slecht.
Het lijkt erop dat er een plamuur laag overheen zit die nu begint los te laten (zie foto)tractorfan.nl/picture/819861/.
Nu heb ik eigenlijk geen idee wat ik hier het beste mee zou kunnen doen, nieuwe plamuur eroverheen of?..
Laat jullie ideeën maar horen
Met vriendelijke groeten,
Angelo Koopmans
De beste boeren staan aan wal
De agrarische sector staat bol van de ontwikkelingen. Op boeren.online worden er tientallen nieuwsberichten besproken en kennis gedeeld. Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!
Laatste reactie
Reacties
Lassen kan best als je maar de goede materialen hebt!
Dat is normaal "geoon" blik. Is dit eerder opgeknapt/volgeplamuurd?
Het beste? Misschien wel gewoon een paar stappen achteruit doen en vanaf daar kijken.
Ik heb zulke dingen ook wel eens geprobeerd, maar valt meestal tegen. Een normaal uurloon haal je er vast niet mee. Als je het echt heel mooi werk vindt is dat natuurlijk niet erg
Beste opmerking tot nu toe, hahahaha
Dankjewel
Ben je het er ook mee eens? Misschien is mijn advies wel echt het beste en verstandigste, maar verstandigste is niet altijd het leukste, mooiste of het geen waar je de meeste voldoening van krijgt.
Ik hou ook niet van verroeste spatborden en ook niet van opknappen, dus ik probeer zo zuinig mogelijk te zijn op de mijne. Maar als ik ga rekenen hoeveel uur ik al met de hogedrukspuit in de weer ben geweest? Tsja, ook niet echt rendabel, denk ik?
Dat kan, maar dat kost geld en heel veel tijd, vergis je daar niet in. Als je iets goedkoper en sneller wilt valt het resultaat meestal weer tegen (zeker als je weer een paar jaartjes verder bent).
vaak als je zo ver bent gelijk de wielen mee pakken.
voor het grijs spuiten heb je ze er toch af.
Spatbord zit redelijk werk in, mooiste is de hele plaat op de hoeken er uitsnijden en daar een hele plaat weer inlassen, evt iets dikker materiaal gebruiken, dit last gemakkelijker.
Maar ik zou gewoon cabine eraf halen, spatborden eraf, motorkap eraf. En dan alles repareren. Stralen, primer, plamuren en dan weer opspuiten. En meteen in elkaar zetten.
is er geen mogelijkheid de trekker in een andere loods te zetten? neem aan dat ie dan voor t aanschuiven gebruikt word, savonds na t melken voer goed aanschuiven, dan hebben ze tot de volgende morgen na het melken voldoende, haal je daarna de trekker op en schuif je het wederom aan, is veel beter voor de trekker, ammoniak uit de mest vreet je plaatwerk op.
Waarom zou dat niet kunnen?