Deutz D5206 - Inbouw tankmeter

Hallo,

Onze Deutz 5206 was destijds niet al te compleet uitgerust. Gaandeweg wordt hij aangekleed om er een gebruiksvriendelijke trekker van te maken. Ik heb het forum reeds afgespeurd en kwam terecht bij de topics van Rozema over zijn tankmeterproblemen. Ik zou echter graag even mijn probleem schetsen en zien wat er uit de bus komt.

Ik heb een gever en meter uit afbraak gekocht die alleszins op mijn model past. Enkel elektrisch lijkt er iets niet pluis te zijn. De meter heeft 4 aansluitingen (massa, +, G en verlichting). De gever heeft er twee (massa en signaal).

Deze heb ik als volgt in een testopstelling aangesloten: + naar de + op de meter, G op de meter naar de signaalfiche op de gever en beide massa's aan de -pool aangesloten.

Op de + aan de meter krijg ik 12V, op de G is dit 7,5V (ongeacht wat ik met de vlotter doe).

Ik ben een leek in het uitmeten van weerstand of milivolts, dus dat zou wel duidelijk moeten uitgelegd worden:-)

Iemand een idee wat ik nog kan doen alvorens dingen te beginnen vervangen?
Krullenbol

Reacties

Krullenbol
Misschien nog even vermelden dat, wanneer ik alles aansluit aan de batterij, de naald van de meter helemaal uitslaat en niet reageert op een beweging van de vlotter.

Alvast bedankt!
Gerron
Ik neem aan dat de "gever" stuk is.
vanmeij
een doorzichtig slangetje aan een zichtbare kant op de brandstoftank is een stuk makkelijker, en liegt nooit!
« Terug naar discussielijst

De beste boeren staan aan wal

De agrarische sector staat bol van de ontwikkelingen. Op boeren.online worden er tientallen nieuwsberichten besproken en kennis gedeeld. Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!