Fendt 312 LSA - koelvloeistof
Waar kan ik de koelvloeistof controleren en bijvullen?Om de hoeveel uren wordt de binnenste luchtfilter vervangen?
Welke olievatje zit er onder het klepje van de motorkap?
bedankt
De beste boeren staan aan wal
De agrarische sector staat bol van de ontwikkelingen. Op boeren.online worden er tientallen nieuwsberichten besproken en kennis gedeeld. Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!
Laatste reactie
Reacties
om de 1000 uur doen wij of om de 2 jaar
dat kleine olievatje aan de rechterkant is de hydrauliek olie
veel succes
Koelvloeistof heeft verschillende kleuren. Dat van verstoppen is correct, maar dat zijn dan koelvloeistoffen van 20 jaar geleden. De huidige koelvloeistoffen hebben dit niet meer. Ze verstoppen trouwens niet van de nieuwe koelvloeistof, de rotzooi die loskomt is van het vroegere type koelvloeistof. Als je een koel systeem deftig onderhoud, verstopt hij normaal gezien nooit.
Koelvloeistof zou je normaal gezien ook iedere 2 jaar moeten vervangen (zo is het voorgeschreven bij auto's, bij trekker weet ik het niet)
hoe zit t dan nu met die bio koelvloeistoffen?
Sorry, nog nooit van gehoord, dus daar kan ik mij niet over uitspreken
voor de topic aanmaker ... Koelvloeistof als je ze vervangt, niet zomaar laten lopen steeds opvangen in een bak.
landwirt.com/gebrauchte,1238611,Fendt-312-LSA--Kab…
kijk hier kun je em zien
volgens mij moet gewoon t frontje eraf daar zit ie onder dus jah?
Ben je helemaal niet !!!
Ik heb jou iets geleerd over kleuren en jij mij over het bio koelvloeistof. Iedereen helpt, dus kan je er alleen maar slimmer uitkomen.
Met het 'olievatje' bedoel je denk ik het reservoir voor de remvloeistof.
Het binnenste luchtfilter vervangen doe je niet zo maar voor de lol (is met +/_ € 35,- vrij duur) en hangt er helemaal vanf in welke staat deze is. Meestal wordt er het jaar van vervangen en/of draaiurenstand op geschreven.
AANVULLING: Ik lees zojuist in een (Deutz) handleiding dat het binnenfilter 2.000 uur mee kan gaan.
In onderstaande link de fotoreportage (die T.F.-lid De Jong plaatste) met op een foto het geel/witte kunststofolievatje (voor de remvloeistof), te zien vlak onder het stuur:
[url]landwirt.com/gebrauchte,1238611,Fendt-312-LSA--Kab…]
hey bedankt voor de bijstand wim.
Mr T, je kunt t blok(koelvloeistof) dus het beste laten leeglopen bij de oliekoeler dat is het laagste punt, als ik overeenkomsten met de 514 in acht neem.
Onder aan de radiateur zit een aftapkraantje.
P.S.: Om het koelsysteem af te tappen kun je ook de onderste (dikke) radiateurslang losnemen.
heb jij zon ding thuisstaan wim?
Welnee, we hadden n.a.v. de tip van Erik9831 toch al besloten om er een bak onder te zetten, om het vervolgens......... ehhhh,.. ja, waar laat je het dan?
Als veeboer doe ik zo'n klusje denk ik maar boven de roostervloer. Dan kan je de radiateur ook even lekker met water doorspoelen
P.S.1 : Koelvloeistof/antivries is giftig!
P.S.2: Ik heb 2X een 304 (die zijn mij sterk zat )
Bij heel veel Deutzen wordt de koelvloeistof nooit vervangen.
Als er geen ergere dingen zijn, valt mij mee die 35 euro
Ja, wacht maar, tot je de rekeningen zelf mag betalen/terugverdienen. :mad: :lol:
Je giet het uit de bak terug in de verpakking van de oude koelvloeistof. Zijn deze verpakkingen niet volledig leeg, dan neem je een paar andere flessen. Daarna breng je ze naar bevoegde instellingen die deze producten aanvaarden en op een correcte en veilige manier verwerken
Nouja, alsnog valt mij het mee, Fendt kennende. Valaatst is gehoort wat zon setje spatbord verbreders kosten Daar val je pas van achter over zat richting de 1000 euro voor een paar stukies plastic.
Of een zwaailampsteuntje, mag je ook zo eem 220 euro voor aftikken
Ja gewoon overbruggen