Case International 845 XL - Kachel blaast koude lucht
Beste Tf´ersDe kachel van onze case 845 xl blaast alleen koude lucht weet iemand wat dat kan zijn?
Aan de koelvloeistof ligt het niet want die is op niveau.
Groeten Harm
De beste boeren staan aan wal
De agrarische sector staat bol van de ontwikkelingen. Op boeren.online worden er tientallen nieuwsberichten besproken en kennis gedeeld. Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!
Laatste reactie
Reacties
als dat altijd al zo is dan kan het zijn dat je kraantje rechts voor de cabine onder de motorkap dicht staat.
Moet je eens kijken als je aan de knop draait of het kraantje ook beweegt ?
Ik veronderstel ook dat de 2 afsluitkraantjes op het motorblok openstaan , misschien kunnen deze ook dicht zitten ?
Het is altijd eigenlijk al maar nu word het winter dus dan is kachel wel nodig
Gaan die kraantjes ineens dicht of zijn die dan dicht gezet?
Dichtgeslibt met rotzooi kan de oorzaak zijn. Hadden wij vorige winter bij onze 1394 ook, ff tuinslang op de kachelslangen door de cabine toen deed ie het weer! Je merkte ook wel dat de tuinslang even op druk kwam voordat het propje wegschoot
Ververs jij het koelwater nooit ?
Sinds ik me hier druk maak om machines heb ik het al 2 keer gedaan. Dat zal dus zo ongeveer om de 3 jaar zijn.
Koelvloeistof stop ik erin.
Zit koelvloeistof in en zolang het niet lekt vullen we hem hoogstens bij, net als je bij een Ford doet bij olie
Case draait 150 uur per jaar ofzo..
Ze schrijven het nog altijd wel voor om te vervangen na 2 jaar bij wagens, maar word echt zeer zelden gedaan. Gewoon bijvullen was dan ook datgene wat we altijd deden
Als de kachel niet werkt, zou het inderdaad wel eens kunnen zijn dat er iets verstopt zit en zou spoelen wel de oplossing kunnen zijn.
Waar zit da kraantje ergens?
Als je met de verwarmingsknop draait zul je deze moeten zien bewegen .
Jaa die beweegt
Als de thermostaat kapot is ,zal de motor en dus ook de kachel ook niet warm worden ( hooguit een beetje lauw )
2 kraantjes aan de motor dichtdraaien , slangen loskoppelen om het water dat naar de cabine loopt eraf te laten dan het kraantje in de cabine demonteren en eens bekijken.
Tussen de 2 kraantjes op het motorblok een slang monteren ( lang genoeg ) , kraantjes opendraaien en laten draaien en dan voelen aan de slang of deze warm word = is dat zo dan zit het probleem in de cabine en anders aan het motorblok zelf .
De motor komt altijd mooi op tempratuur